Köpvillkor

Köpvillkor

AREsigns – fjäderlätta inredningslampor
 
ARE
Johansdalsvägen 8
702 31 Örebro

 
 

info@aresigns.se
070-343 19 14

Organisationsnummer:
559025-249


 
Köp
När du gör en beställning via vår webshop får du en bekräftelse på ditt köp via mail. För ändringar i din order kontakta oss inom 24 timmar.
 
Avgifter
Vi redovisar priser inklusive moms. Frakt tillkommer.
 
Leveranser och fraktkostnader
Fraktkostnad för leverans inom Sverige är 240 kr. Dina varor levereras av Posten och från det att du har lagt din beställning och betalat levereras din order normalt inom 14 dagar. Skulle en produkt vara slut i lager meddelas detta på hemsida. Skulle leveransförsening uppstå meddelar vi dig genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan dock uppstå situationer som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
 
Betalsätt
Betalning sker via Swish. Ditt köp går igenom först efter att du betalt din beställning.
 
Ångerrätt och returärenden
Som kund har du, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Vid retur står du som kund för frakten. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till dess att du kontaktat oss via mejl eller telefon och upprättat ett bytes-/returärende. Vid retur återbetalar AREsigns den summa du har betalat för varan men har rätt att göra avdrag för värdeminskning på varan, om värdeminskningen har uppkommit till följd av att konsumenten har hanterat varan i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att AREsigns mottagit varan. Vid återbetalning behöver vi följande uppgifter av dig:
– namn
– telefonnummer kopplat till swish.
 
Bytesrätt
Om du som kund vill byta en vara kontaktar du oss via mejl eller telefon inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. Du som kund står för frakten tillbaka till oss. Vi på AREsigns bjuder sedan på frakten tillbaka till dig.
 
Reklamationer eller felexpedierade varor
Om du mottagit en vara som är felaktig och felet är av sådan karaktär att det kan åtgärdas, är det vår första åtgärd. Om felet inte kan åtgärdas får du, om möjligt, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du fått en felexpedierad vara, kontakta oss via mejl eller telefon senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning.
 
Personuppgifter
När du gör en beställning hos oss registrerar vi dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera din order. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part. I samband med din order registreras du som kund hos oss och du kommer att få nyhetsutskick via mail. Önskar du inte få dessa kan du enkelt avregistrera dig direkt i mejlet.